Akcesoria dla sportowców

Piłki do ćwiczeń dla sportowców

Przyrząd wielozadaniowy

Wielu osobom duża gumowa piłka do ćwiczeń kojarzy się z gimnastyką korekcyjną, na którą spora część z nas chodziła w dzieciństwie. Ten przyrząd, zwany po angielsku fit ball albo swiss ball, wymyślili właśnie szwajcarscy fizjoterapeuci w latach 60. Dziś z piłki gimnastycznej chętnie korzystają miłośnicy fitnessu. Na siłowniach i w klubach coraz częściej można zapisać się na zajęcia z ćwiczeń na piłkach, wykorzystuje się je także do zajęć takich jak pilates, fat burning czy ABT. Jeśli lubimy fitness, dobrym rozwiązaniem jest zakup takiej piłki na własność i korzystanie z niej w domu. To stosunkowo niedrogi, a przy tym bardzo funkcjonalny przyrząd, z którym można ćwiczyć na wiele sposobów.

Rodzaje piłek gimnastycznych

Istnieje kilka typów fit balls. Możemy zdecydować się na wersję klasyczną: bez żadnych wypustek i dodatkowych elementów. Taka piłka stanowi uniwersalny przyrząd do ćwiczeń rehabilitacyjnych i fitness. Jest wykonana z gumy PCV. Alternatywą dla niej będzie piłka gimnastyczna ABS, zrobiona z pianki ABS (antiburst). Ten rodzaj przyrządu jest bezpieczniejszy niż piłka wykonana z gumy PCV, ponieważ ma antywybuchowe właściwości. Do wyboru mamy także swiss ball z wypustkami. To małe kolce rozmieszczone gęściej lub rzadziej, które podczas ćwiczeń masują ciało. Ten typ piłek świetnie sprawdza się w przypadku ćwiczeń rozluźniających i korekcyjnych. Prócz tego istnieją piłki gimnastyczne w wersji mini, które pomagają w rehabilitacji i ćwiczeniach ogólnorozwojowych, jak również piłki „fasolki” o owalnym kształcie, także zaprojektowane specjalnie do ćwiczeń rehabilitacyjnych i korekcyjnych. Wybór odpowiedniej fit ball zależy przede wszystkim od tego, z jakim przeznaczeniem ją kupujemy i jakie efekty chcemy osiągnąć. Nie zapomnijmy także o tym, by rozmiar piłki dobrać odpowiednio do swojego wzrostu.

Korzyści ćwiczenia z piłką

Wykonywanie ćwiczeń z tym przyrządem ma bardzo dużo zalet. Ze względu na swoją okrągłość piłka utrudnia utrzymanie równowagi, co aktywuje znacznie większą liczbę mięśni niż ćwiczenia na płaskiej powierzchni, w tym mięśni głębokich. To one otaczają tułów i stanowią podparcie dla kręgosłupa. Kiedy są osłabione, zaczynamy się garbić. Ćwiczenia na piłce pozwalają wzmocnić mięśnie głębokie, a tym samym pomagają walczyć z wadami postawy. Ponadto poprawiają równowagę i ruchomość stawów, zmniejszają napięcie nerwowe, przyczyniają się do redukcji tkanki tłuszczowej i przynoszą ulgę w bólach kostno-stawowych, bólach pleców i głowy.

Podobne wpisy
Akcesoria dla sportowcówPorady

Zegarek do biegania – jak wybrać najlepszy?

Kiedyś wydawał się fanaberią, dziś wielu sportowców nie potrafi się bez niego obejść.
zobacz więcej
Akcesoria dla sportowców

Maty do jogi

Dawno temu w Indiach nikt nie słyszał o gumowych matach do jogi. Ćwiczono na matach wykonanych z…
zobacz więcej
Akcesoria dla sportowców

Pasy dla biegaczy

Mogłoby się wydawać, że do biegania nie potrzeba niczego prócz przewiewnego sportowego stroju i…
zobacz więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.