PoradyTrening i fitness

Ile razy w tygodniu trenować fitness?

Pytanie o to, ile razy w tygodniu trenować fitness, jest jednym z najczęściej pojawiających się w kwestii tej dyscypliny sportowej. Aby jednak dokładnie zaplanować swój cykl treningowy, konieczne jest konkretne wyznaczenie własnego celu. Chcesz spalać tłuszcz? Rzeźbić sylwetkę? A może zależy ci już tylko na podtrzymaniu wagi? Każdy z tych przypadków trzeba rozpatrzyć osobno!

Ile razy w tygodniu trenować fitness, gdy chcesz szybko spalić tłuszcz?

Nadmiar tkanki tłuszczowej to zdecydowanie jedna z najczęstszych motywacji, która towarzyszy nam przed rozpoczęciem przygody z aktywnością fizyczną. Oponka na brzuchu, cellulit na udach czy pośladki, których dosięgła już grawitacja są zdecydowanie passe. Dziś każdy może dbać o to, by jego sylwetka wyglądała świetnie. Aby zyskać pożądany efekt, musisz przede wszystkim pozbyć się zalegającej tkanki tłuszczowej, w czym bez problemu pomogą ci zajęcia fitness. Pytanie tylko, ile razy w tygodniu serwować je sobie w tym wypadku? Zdecydowanie jak najczęściej! Na początku przygody z aktywnością fizyczną musimy popracować trochę ciężej (z większą częstotliwością), by zobaczyć progres. Spalanie tłuszczu będzie przebiegać o wiele szybciej, jeśli postanowisz (i wprowadzisz postanowienie w życie) trenować fitness 3 razy w tygodniu. Taka systematyczność jest optymalna dla osoby początkującej i pozwoli jej szybko pozbyć się zbędnych kilogramów.

Ile razy w tygodniu trenować fitness, gdy chcesz wyrzeźbić mięśnie?

Gdy nasze ciało zacznie się ujędrniać, a mięśnie coraz bardziej uwidaczniać, to znak, że ogromna część pracy nad sylwetką już za nami! Nie oznacza to jednak, że możemy spocząć na laurach. Wręcz przeciwnie! Twoja figura będzie wyglądać jeszcze lepiej, gdy skupisz się na rzeźbie. W drugim etapie treningowym możesz postawić na klasyczny fitness czy aerobik 2 razy w tygodniu, a trzeciego dnia treningowego wzbogać swoją sesję obciążeniami. Budowanie mięśni najlepiej przebiega, gdy do programu aktywności włączymy trening siłowy. Nie musisz jednak bieg na siłownię i wyciskać sztangi, szczególnie jeśli za tym nie przepadasz. Wystarczy para hantli lub butelki z wodą, by dołączyć do swoich treningów fitness elementy siłowe, które sprawią, że mięśnie będą bardziej widoczne i silniejsze.

 

 

Podobne wpisy
PoradyTrening i fitness

Joga dla początkujących – podpowiadamy jak zacząć!

Joga to system filozofii indyjskiej polegający na połączeniu treningu ciała i dyscypliny…
zobacz więcej
Akcesoria dla sportowcówPorady

Zegarek do biegania – jak wybrać najlepszy?

Kiedyś wydawał się fanaberią, dziś wielu sportowców nie potrafi się bez niego obejść.
zobacz więcej
Porady

Uprawianie sportu i jego korzyści dla zdrowia

W codziennym, pospiesznym życiu nie każdy pamięta o tym, aby dbać o swoją kondycję fizyczną.
zobacz więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.