Trening i fitness - akcesoria

Piłki do ćwiczeń dla sportowców

Przyrząd wielozadaniowy

Wielu osobom duża gumowa piłka do ćwiczeń kojarzy się z gimnastyką korekcyjną, na którą spora część z nas chodziła w dzieciństwie. Ten przyrząd, zwany po angielsku fit ball albo swiss ball, wymyślili właśnie szwajcarscy fizjoterapeuci w latach 60. Dziś z piłki gimnastycznej chętnie korzystają miłośnicy fitnessu. Na siłowniach i w klubach coraz częściej można zapisać się na zajęcia z ćwiczeń na piłkach, wykorzystuje się je także do zajęć takich jak pilates, fat burning czy ABT. Jeśli lubimy fitness, dobrym rozwiązaniem jest zakup takiej piłki na własność i korzystanie z niej w domu. To stosunkowo niedrogi, a przy tym bardzo funkcjonalny przyrząd, z którym można ćwiczyć na wiele sposobów.

Rodzaje piłek gimnastycznych

Istnieje kilka typów fit balls. Możemy zdecydować się na wersję klasyczną: bez żadnych wypustek i dodatkowych elementów. Taka piłka stanowi uniwersalny przyrząd do ćwiczeń rehabilitacyjnych i fitness. Jest wykonana z gumy PCV. Alternatywą dla niej będzie piłka gimnastyczna ABS, zrobiona z pianki ABS (antiburst). Ten rodzaj przyrządu jest bezpieczniejszy niż piłka wykonana z gumy PCV, ponieważ ma antywybuchowe właściwości. Do wyboru mamy także swiss ball z wypustkami. To małe kolce rozmieszczone gęściej lub rzadziej, które podczas ćwiczeń masują ciało. Ten typ piłek świetnie sprawdza się w przypadku ćwiczeń rozluźniających i korekcyjnych. Prócz tego istnieją piłki gimnastyczne w wersji mini, które pomagają w rehabilitacji i ćwiczeniach ogólnorozwojowych, jak również piłki „fasolki” o owalnym kształcie, także zaprojektowane specjalnie do ćwiczeń rehabilitacyjnych i korekcyjnych. Wybór odpowiedniej fit ball zależy przede wszystkim od tego, z jakim przeznaczeniem ją kupujemy i jakie efekty chcemy osiągnąć. Nie zapomnijmy także o tym, by rozmiar piłki dobrać odpowiednio do swojego wzrostu.

Korzyści ćwiczenia z piłką

Wykonywanie ćwiczeń z tym przyrządem ma bardzo dużo zalet. Ze względu na swoją okrągłość piłka utrudnia utrzymanie równowagi, co aktywuje znacznie większą liczbę mięśni niż ćwiczenia na płaskiej powierzchni, w tym mięśni głębokich. To one otaczają tułów i stanowią podparcie dla kręgosłupa. Kiedy są osłabione, zaczynamy się garbić. Ćwiczenia na piłce pozwalają wzmocnić mięśnie głębokie, a tym samym pomagają walczyć z wadami postawy. Ponadto poprawiają równowagę i ruchomość stawów, zmniejszają napięcie nerwowe, przyczyniają się do redukcji tkanki tłuszczowej i przynoszą ulgę w bólach kostno-stawowych, bólach pleców i głowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.